Rabu, 13 Agustus 2014

Bercinta dengan gadis 13 tahun ayah 9 anak dipenjarakan

13 Nov 2013
 
Singapura - Seorang lelaki di Singapura dijatuhkan hukuman kerana bercinta dengan pelajar berusia 13 tahun. Lelaki yang juga ayah dari sembilan anak ini dihukum penjara 1 tahun 3 bulan oleh mahkamah setempat.

Dalam perbicaraan  pada Selasa (12/11), Razman Surya Rahmad dinyatakan bersalah atas dakwaan berhubungan seks dengan anak di bawah umur. Lelaki berusia 39 tahun ini berkenalan dengan mangsa yang masih berstatus pelajar dari chatting di internet.

"Anda seharusnya lebih tahu. Bagaimana jika salah satu anak anda yang menjadi mangsa," ucap hakim Low Wee Ping ketika membacakan hukuman, seperti dilapor Straits Times, Rabu (13/11/2013).

Terungkap dalam perbicaraan, Razman bertemu dengan mangsa  melalui chatting di internet pada 25 Desember 2009 lalu. Setelah berbual akrab melalui internet, mereka kemudian bertukar nombor telepon. Kepada mangsa, Razman berbohong dengan mengaku masih berusia 28 tahun.

Hubungan keduanya semakin intim dan Razman meminta untuk bertemu langsung dengan mangsa. Pada saat itu, dia sudah berniat untuk berhubungan seks dengan mangsa.

Razman yang bekerja sebagai juru teknik ini menjanjikan wang sebesar SG$ 50 kepada mangsa.

Menurut undang-undang yang berlaku di Singapura, membayar untuk berhubungan seks dengan seseorang yang berusia di bawah 18 tahun, merupakan pelanggaran hukum. Pelaku tindak kejahatan ini terancam hukuman maksimal 7 tahun penjara dan juga denda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar